Vandaag besteld, binnen drie werkdagen dagen verzekerd verzonden!

FAQ

Algemeen

Wie zijn jullie?

Wij zijn een op en top Belgisch bedrijf gevestigd te Koksijde (West-Vlaanderen).

Al de items van onze webshop worden vanuit België verstuurd.

 

Wat doen jullie?

Wij ondersteunen professionele kunstenaars bij het uitbouwen en onderhouden van hun eigen webwinkel.

Ook leveren wij juridische eerstelijnsadvies aan professionele kunstenaars.

Via onze virtuele tentoonstelling stellen wij ook een select aantal werken te koop.

Kopen in de galerie van Smart in Art

Kan ik het werk  dat ik van jullie virtuele galerij eerst in het echt zien?

Helaas kan dit niet, wij zijn namelijk geen fysieke galerij. 

 

Hoe verloopt de levering? Kan ik ook zelf mijn kunstwerk afhalen bij Smart in Art?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en betaald starten wij binnen de  twee werkdagen het verzendproces op en krijgt u een email. Wij bepalen steeds zelf de meest geschikte leveringsmethode (Bpost of koerierbedrijf) of levering aan huis door onszelf in een bepaalde omtrek van Koksijde.

Voor de levering rekenen wij u een vaste kost aan.

U kan er tijdens het bestelproces ook steeds voor kiezen om uw kunstwerk zelf af te halen in Koksijde (West-Vlaanderen) na afspraak. In dat geval worden er u geen leveringskosten aangerekend.

 

Heb ik garantie bij aankoop van mijn kunstwerk?

Uiteraard! Wij garanderen dat u bij ons een kunstwerk koopt dat in goede staat verkeert, dit is de wettelijke garantie. We leveren u het schilderij steeds conform de gegeven verkoopsbeschrijving. 

Sommige kunstwerken komen rechtstreeks van de kunstenaar, anderen hadden in het verleden reeds een andere eigenaar. De specifieke kenmerken van het kunstwerk worden steeds vermeld in de verkoopbeschrijving. 

 

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Voor de werken uit onze virtuele galerij betaalt u via bankcontact, visa, mastercard en andere aangeboden betaalmethoden.

Voor al onze abonnementen betaalt u per overschrijving of via domiciliëring.

 

Wat als het werk dat ik besteld heb beschadigd is?

Alle werken die verkocht zijn worden vakkundig verpakt en moeten in goede staat aankomen. Indien u merkt dat het pakket aan de buitenzijde reeds beschadigd is, neem een duidelijke foto van de beschadigde verpakking en van het etiket. Vervolgens kan u dit voorzichtig openmaken en het werk zelf bekijken. Indien dit toch ook beschadigd zou zijn, desondanks de bescherming, neem ook hier duidelijke foto's van. (foto's waarop de schade duidelijk zichtbaar is) Neem vervolgens onmiddellijk contact met ons op per email en stuur ons het beeldmateriaal door. 

Na het verkrijgen van het nodige beeldmateriaal kunnen wij een dossier openen en een terugbetaling voor u regelen. 

 

Hoeveel BTW betaal ik via Smart in Art?

Momenteel zijn wij een kleine onderneming. Hierdoor kunnen wij genieten van de vrijstelling op btw. Dit draagt bij tot lagere prijzen van de abonnementen en kunstwerken wat alles toegankelijker maakt, een deel van onze missie.

 

Krijg ik een factuur van mijn aankoop?

Smart in Art is een Belgische onderneming die ingeschreven is in de kruispuntbank voor ondernemingen. Bij iedere aankoop leveren wij u bijgevolg een factuur af zoals wettelijk vereist.

 

Kan ik een werk reserveren of hetzelfde werk nogmaals bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk. Al onze werken zijn originele kunstwerken en dus hebben we van elk werk slechts één in verkoop. De verkoop verloopt via onze online winkel, reservaties zijn hierdoor helaas niet mogelijk.

Indien u echter interesse heeft in een bepaald artiest of genre, dan kan u gerust contact met ons opnemen en laten wij u weten wanneer we een nieuw werk in stock hebben.

 

Niet tevreden?

Mocht het door u gekozen kunstwerk onverhoopt toch niet aan uw wensen voldoen dan kunt u dit, binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. De kosten voor deze retourzending zijn voor uw rekening. Het is sterk aan te raden werk erg goed te verpakken om beschadiging tijdens het transport te voorkomen en dit verzekerd op te sturen. Dan bent u zeker gerust.

Na ontvangst van het onbeschadigde kunstwerk storten wij het aankoopbedrag aan u terug.

 

Waarom is er soms een echtheidscertificaat meegeleverd en soms niet?

Dit hangt volledig af van de kunstenaar. Indien deze dit bij zijn werk mee levert, dan leveren wij dit ook mee. Echter, niet alle schilderijen zijn hiervan vergezeld, dit zegt niks over de authenticiteit van het werk.

Je eigen webshop

Wat moet ik concreet doen?

Wenst u dat wij voor u een webshop maken? Het enige dat u hoeft te doen is ons de nodige persoonlijke gegevens bezorgen die nodig zijn voor het bouwen van de webwinkel. Verder stuurt u ons foto's door van de werken die u wenst te verkopen en de prijs van elk stuk.

Wij zetten alles online en uw werken staan te koop.

Wij begeleiden u bij het proces en zoeken samen met u de beste leveringsmethode.

Al wat u moet doen, eenmaal een werk is verkocht, is dit opsturen of laten afhalen door de klant.

 

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een eigen webwinkel te laten bouwen?

Je moet een professioneel kunstenaar zijn met dus een eigen BTW nummer.

Verder dien je te beschikken over een zakelijke rekening voor de online betalingen te kunnen ontvangen.

 

Ben ik eigenaar van mijn webwinkel?

Neen, wij verhuren u de virtuele ruimte. De domeinnaam en de webwinkel blijven eigendom van Smart in Art.

 

Kan ik mijn eigen domeinnaam kiezen?

Wij werken enkel met onze eigen domeinnamen. Indien u een bepaalde domeinnaam wenst kunnen we wel bekijken indien dit mogelijk is. We zijn steeds bereid de mogelijkheden hieromtrent aan u voor te leggen en te bekijken,  overleg is "key". Wij behouden ons echter wel het recht bepaalde domeinnamen te weigeren.

 

Hoeveel ontvang ik van mijn verkochte werken?

U bepaalt de prijs en u krijgt dit betaald met in mindering gebracht van de mogelijke kosten gepaard met de door de klant gekozen betaalmethode voor onze externe betalingspartner. De factuur met onze commissie maken wij maandelijks op en betaalt u per overschrijving.

 

Uit wat bestaat mijn webwinkel?

Uw webwinkel bestaat uit de volgende pagina's:

 

  • verwelkoming
  • de webwinkel
  • galerij (indien gewenst)
  • contact formulier
  • een beheerpagina
  • de nodige legale documenten (cookie policy, algemene voorwaarden, privacy policy)

 

Hoe zal mijn webwinkel eruit zien?

Voor het ontwerp van onze webshops hanteren wij een standaard smaakvol ontwerp. Voor meer info klik hier. Dit standaard model kan vervolgens verder gepersonaliseerd worden. Van zodra wij een ontwerp klaar hebben, laten we u een kijkje nemen. 

 

Kan ik een kwaliteitslabel voor mijn webwinkel krijgen?

Dat kan. Echter, dit gaat vaak gepaard met een jaarlijks abonnement buiten onze tarieven. Wij bekijken graag met u wat hierin de mogelijkheden zijn en begeleiden u graag hierbij, hiervoor rekenen wij geen meerprijs.

 

Wat met de commissie op verkochte werken?

Wij vragen een erg lage commissie van 10% op verkochte werken bij een eigen webshop, 20% bij verkoop via onze webshop. 

 

Verkoop ik via Smart in Art?

Neen, wij zijn geen tussenpersoon in de verkoop. Het contract van de verkoop is direct tussen u en de klant. Wij fungeren enkel als adviseur en logistieke ondersteuning.

Echter, wij hebben ook onze eigen virtuele galerij waarin wij een beperkt aantal werken te koop stellen. Mocht u interesse hebben om via deze weg werk te verkopen dan kan u steeds contact met ons opnemen.

 

Wie kan bestellen?

Voor de website en het juridisch eerstelijnsadvies dient u professioneel kunstenaar te zijn, of te starten als professioneel kunstenaar.

Voor de werken die wij zelf verkopen leveren we enkel in België. Woont u in het buitenland en heeft u interesse, contacteer ons.

 

Hoeveel betaal ik voor een abonnement?

Indien u gekozen heeft voor een abonnement met een maandelijks tarief, dan betaalt u elke maand per overschrijving of domiciliëring.

Indien u gekozen heeft voor een jaarabonnement, dan betaalt u aan het begin van het contract en vervolgens elk jaar opnieuw per overschrijving of domiciliëring.

Voor de tarieven klik hier.

 

Wat als ik vergeet te betalen?

Geen probleem, wij zullen uw site niet onmiddellijk verwijderen. Wel hebben wij het recht uw webwinkel inactief te zetten tot u ons het verschuldigde bedrag heeft gestort.

In geval van herhaaldelijke late of niet betalingen behouden wij ons het recht de samenwerking eenzijdig stop te zetten.

Nog andere vragen?